blog-grid

Zonele de reglare – ...

Autor: Marian Tatomir – psiholog clinician, analist comportamental in curs de acreditare BCaBA Zonele de reglare reprezinta un concept dezvoltat si descris incepand cu anul 2011, de catre Leah M. Kuypers, terapeut ocupational. Autoarea descrie zonele de reglare ca pe un concept capabil sa ajute copiii si tinerii diagnosticati cu TSA si Asperger sa inteleaga propriile emotii si trairi si...

blog-grid

Predarea aptitudinilor...

Autor: Ioana Mesca –  psiholog clinician, analist comportamental  in curs de acreditare BCBA Abilitatile sociale sunt unele dintre cele mai importante aptitudini pe care le putem avea. Ne impartim spatiul personal cu ceilalti si avem nevoie sa stim cum sa  relationam cu acestia. Sunt dese momentele in care, ca adulti, intampinam dificultati in a ne integra intr-un grup, in a face o im...

blog-grid

Importanta recompensel...

Autor: Moga Catalina Gabriela, psiholog clinician Copiii cu autism au nevoi speciale. Pentru ei, procesul de invatare si adaptare este mai dificil decat pentru ceilalti copii. Deseori, copiii cu autism nu sunt motivati sa asimileze noi cunostinte, drept urmare este nevoie ca, in terapia copiilor, sa identificam alaturi de ei recompense ce pot creste nivelul motivatiei. Motivatia reprezinta...

blog-grid

Self-managementul (aut...

Autor: Geanina Bucuroiu, psiholg clinician, analist comportamental acreditat BCaBA Self-managementul este definit ca o aplicare a tehnicilor de catre o persoana asupra sa pentru a obtine o schimbare dorita a comportamentului (Cooper, Heron, & Heward, 2007). Intr-un studiu din 2014 (Carr, Moore, & Anderson) care a analizat articolele din literatura de specialitate publicate inaint...